Schule/Institut/Verlag/Sonstiges …

(voorheen APS) De Talengroep  / netwerk onderwijsadviseurs

Kategorie

  • Didaktik

Ziel des Workshops

Opvattingen uitwisselen over de rol van grammatica in de lessen Duits aan de hand van concrete lesvoorbeelden. Van praten en schrijven over de taal naar praten en schrijven in de taal

Inhaltbeschreibung des Workshops

Het is een oud dilemma: starten vanuit grammatica en idioom of de taalleerder onderdompelen en daarna werken aan structuur en woordenschatuitbreiding?

In deze workshop gaat het concreet om:

  • Nieuwste inzichten en opvattingen over grammatica en woordenschat in relatie tot eigen/sectie opvattingen.
  • Het ERK en grammatica, spelling en woordenschatuitbreiding.
  • Werkvormen die taalvaardigheid voorop zetten en de rol van de leergang/lesmethode daarbij.
  • Grammatica: van leidend naar ondersteunend in spannende lessen

Präsentationsform

Aktivierender Workshop

Zielsprache

Deutsch/Niederländisch

Zielgruppe

  • VMBO Onderbouw
  • VMBO Bovenbouw
  • Havo/VWO Onderbouw
  • Havo/VWO Bovenbouw
  • MBO
  • HBO